Türkiye'de Allianz

Türkiye'de Allianz

Allianz Türkiye

Dünyanın en güçlü finans topluluklarından, Brand Finance “Global 500” araştırmasına göre “Dünyanın En Değerli Sigorta Markası” olan Allianz, 70’ten fazla ülkede 140 binin üzerinde çalışanıyla 86 milyon müşterisine, dünyanın en büyük sigorta ve varlık yönetimi şirketlerinden biri olarak hizmet veriyor.


2500 çalışanı, 12 bölge müdürlüğü, 4000 acentesi, 2000’in üzerinde banka şube kanalı ve 4500’ün üzerinde anlaşmalı kurumuyla 81 ilde 7 milyon müşterisinin yanında olan Allianz Türkiye, çatısı altında, elementer sigortalar alanında faaliyet gösteren Allianz Sigorta, hayat sigortaları ve emeklilik branşlarında faaliyet gösteren Allianz Hayat ve Emeklilik ile Allianz Yaşam ve Emeklilik şirketlerini barındırıyor. 


Allianz’ın Türkiye’deki tarihçesi 1923, varlığı ise 1988 yılına dayanıyor. 


1 Eylül 1923’te İtalyan sigorta şirketi Riunione Adriatica Di Sicurta’nın Şark Sigorta’yı kurmasının üzerinden geçen 51 senenin sonunda Şark Sigorta, Koç Topluluğu bünyesine katıldı. 


1988 senesinde Allianz, Japon sigorta şirketi Tokio Marine ile birlikte Şark Sigorta’ya ortak oldu. 1991’de de Şark Hayat Sigorta kuruldu. 1998 yılında Koç Allianz Sigorta ve Koç Allianz Hayat Sigorta olarak isim değiştiren iki şirket, 2008 yılında Allianz’ın Koç hisselerini devralmasıyla, Allianz Sigorta ile Allianz Hayat ve Emeklilik ünvanlarıyla faaliyet göstermeye başladı. 2013 yılında Allianz Grubu Türkiye’ye yeni bir yatırım yaparak Yapı Kredi Sigorta ve Yapı Kredi Emeklilik şirketlerini bünyesine kattı. 2013 yılının Ekim ayında Yapı Kredi Emeklilik, Allianz Yaşam ve Emeklilik olarak isim değiştirdi. 2014‘te ise Allianz Sigorta ve Yapı Kredi Sigorta şirketlerinin birleşme süreci tamamlanarak elementer sigorta faaliyetleri Allianz Sigorta çatısı altında toplandı. 


Sigorta sektörünün lideri ve güçlü finans kuruluşu Allianz Türkiye’nin yatırımları bunlarla sınırlı kalmadı. 2015 yılında genel merkezini İstanbul’daki Allianz Tower'a taşıyan Allianz Türkiye, 2016 yılında ise bölgesel yatırım kararı aldı. İzmir’de açılacak olan operasyon merkezi Allianz Kampüs ile birlikte Allianz Grubu’nun 2008 yılından bu yana Türkiye’ye yaptığı yatırımlar 3,5 milyar lirayı buldu.


Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de müşteri memnuniyetini esas alarak sürdürülebilir büyümeyi hedefleyen Allianz'ın stratejisinin temelinde, müşteri memnuniyeti ve bağlılığında en iyi sigorta şirketi olmak, hayat, emeklilik, elementer ve sağlık alanlarında pazar payı ve kârlılıkta lider olmak, dijitalleşme odaklı yeni nesil sigortacılığa öncülük etmek, yüksek performans ve iş birliğine dayalı şirket kültürünü korumak ve geliştirmek yatıyor. Allianz Türkiye, müşterilerinin sağlıklarını, yıllar boyunca oluşturdukları varlıklarını korumak, hayatlarının tüm evrelerinde kendilerinin ve ailelerinin yanında olmak misyonunu benimsiyor.


Müşteri memnuniyeti ve teknoloji odaklı yeni nesil sigortacılığın öncüsü 


Müşteri memnuniyeti ve teknoloji odaklı yeni nesil sigortacılığın öncülüğünü üstlenen Allianz Türkiye son yıllarda iş süreçlerinin dijitalleşmesini odağına alarak müşterilerinin beklenti ve taleplerini hızlı ve etkin bir şekilde yönetmeyi odağına koydu. Dijital Dönüşüm Programı ile başlayan bu dönem içinde müşterilerinin hızlı ve kolay erişim sağlayarak poliçelerini, ödemelerini, tazminat detaylarını ve süreçlerini, bireysel emekliliğe yönelik birikimlerini takip edebilmelerine, sağlık hızlı hasar bildirimi, katkı payı artırma ve fon değişimi yapabilme, doktor ve hemşire desteğine bir tuşla ulaşabilme imkânları sunan Allianz’ım Mobil Uygulama’yla müşterilerinin yanında olmaya devam ediyor. Hızlı Teklif, Online İşlemler Merkezi, Online Seyahat Sağlık Sigortası, DigitALL Portal, gibi bir dizi ürün ve hizmeti de müşterilerinin hizmetine sunan Allianz Türkiye dijitalleşmenin insan hayatına kazandırdığı hız ve verimliliği sigorta alanında da göstermeye devam ediyor.

Allianz Seninle, İyiliğin Yanında


Müşterileri için var gücüyle çalışırken, toplumun yaşam kalitesini artıran sosyal bir marka olmayı da hedefleri arasında üst sıraya yerleştiren Allianz Türkiye “Allianz Seninle, İyiliğin Yanında” mottosuyla, sürdürülebilirlik prensipleri üzerine kurulmuş olan sigorta sektöründe birçok ilke imza atıyor. Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ni imzalayan Türkiye’nin tek global sigorta ve emeklilik şirketi olan Allianz, Birleşmiş Milletler’in Kadınları Güçlendirme İlkeleri’ni (WEPs) imzalayan ilk sigorta şirketi ünvanını da bulunduruyor. Sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalara önem veren Allianz Türkiye sürdürülebilirlik stratejisinin temeline çevrenin, bireyler, kurumlar ve toplumun iyiliği için alınacak aksiyonları tek tek hayata geçirmeye devam ediyor.


Allianz Türkiye’nin faaliyet alanları


Allianz Türkiye çatısı altında bulunan ve elementer sigortalar alanında hizmet veren Allianz Sigorta’nın ürün gamında araç sigortaları, özel sağlık sigortaları, ev sigortaları, iş yeri sigortaları, seyahat sağlık sigortaları, kurumsal sigortalar, sorumluluk sigortaları, nakliyat ve havacılık sigortaları ve tarım sigortaları bulunuyor.


Hayat sigortaları ve emeklilik branşlarında faaliyet gösteren Allianz Hayat ve Emeklilik ile Allianz Yaşam ve Emeklilik şirketleri, müşterilerine bireysel emeklilik planları, otomatik katılım, bireysel hayat sigortaları ve kurumsal hayat sigortaları sunuyor.


2016 senesinin lideri


2016 yılını sigorta sektörünün lideri olarak tamamlayan Allianz Türkiye, üç şirketinin konsolide verilerine göre, 526,4 milyon Türk lirası kâr elde ederek yüzde 28 oranında büyüdü. Allianz Türkiye, hayat dışı branşlarda 5,8 milyar Türk lirası prim üretimi, yüzde 42,6 büyüme ve yüzde 16,3 oranında pazar payı elde ederek sektör liderliğini devam ettirdi. Hayat branşında 600 milyon Türk lirası prim üretimi ile yüzde 3,8 büyüyerek yüzde 11,3 pazar payı elde eden Allianz Türkiye, bireysel emeklilikte 846.135 katılımcı, 10,2 milyar Türk lirası fon büyüklüğü ile yüzde 20,6 büyüyerek yüzde 16,7 pazar payının sahibi oldu.

 


Allianz Türkiye web siteleri


www.allianzsigorta.com.tr

www.allianzemeklilik.com.tr

 www.allianzyasamemeklilik.com.tr




Euler Hermes


%34 pazar payıyla alacak sigortasında dünya lideri olan Euler Hermes,  kefalet sigortası,  garanti ve tahsilat alanlarında da sektörün lider şirketleri arasında yer alıyor. 100 yılı aşan tecrübesi,  Paris’teki  merkezinin yanı sıra 50’den fazla ülkede 5.900’ün üzerinde çalışanı ile Euler Hermes,  şirketlerin kurumsal  ödeme  gücündeki günlük değişimleri  takip ve analiz ediyor.  

Allianz Grup üyesi  Euler Hermes,  Paris Euronext borsasında işlem görüyor. Standard & Poor’s ve Dagong Europe tarafından AA- notuna layık görülen  Euler Hermes, 2016 yılında 2.6 milyar Avro konsolide ciro açıkladı ve 2016 Aralık sonu verilerine göre, Grubun dünya çapında sigortaladığı ticari işlem hacmi toplam 883 milyar Avro değerinde.

Türkiye pazarına 2005 yılında Koç Allianz Sigorta işbirliğiyle giren Euler Hermes Türkiye, Türkiye’deki  risk yönetimi ofisini 2007 yılında, İstanbul’da açtı. 2010 yılında sigorta lisansı alarak Türkiye’de sigorta şirketi olarak faaliyet göstermeye başlayan şirket, müşterilerini  200’den fazla ülkede ticari ve politik risklere karşı korurken, yurtiçi ve yurtdışı ihracata dayalı işlemler için hizmetler sunuyor.  Euler Hermes, müşterilerine kredi yönetiminin tüm alanlarında destek veriyor. B2B ticari alacaklar alanında sigorta hizmetleri sunan şirketin sigorta ve risk uzmanları derinlemesine kredi analizi yaparak müşteriyle yakın temas içerisinde çalışıyor ve sürekli hesap takibi gerçekleştirerek  olası  kredi  riskleri  konusunda,  bunlar zarara dönüşmeden önce müşterisini  uyarıyor.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Alacak Sigortası Nedir ? 

Şirketlerin “Hayat Sigortası” olarak da tanımlanan Alacak Sigortası, şirketlerin teminatsız açık hesap vadeli satış yaptığı ihracat ve yurt içi müşterilerinden olan alacakları sigortalayan bir sistemdir. Ticari alacaklarını Euler Hermes ile sigortalayan şirketler, mevcut müşterileri ile güvenle ticaret yapmalarının yanı sıra, yeni pazarlara açılırken yeni tanıdıkları müşteriler için kredibilite  değerlendirmesi  ve  ödenmeme  riskini  bertaraf etme fırsatına da kavuşuyorlar. 

             Hangi Hizmetleri Sunar?

• Risk Yönetimi ve Alıcı Kredibilite Değerlendirmesi

• Geciken Alacakların Hukuki Takibi ve Tahsilatı

• Tahsil edilemeyen Alacaklar için Tazminat Ödemesi

           Faydaları Nelerdir ?

• Bilançolardaki alacakların ortalama %40’ını oluşturan açık hesap vadeli satışlardan doğan teminatsız alacakları güvence altına alıyor.

• Sigorta kapsamına alınan alıcılardan mali tabloları dışında ayrıca bir maddi teminat ya da kefalet talep edilmiyor, şirketlerin müşterilerine herhangi bir sorumluluk yüklenmiyor.

• Alıcıların finansal ve mali durumları hakkında güncel veri sağlıyor, yakından izleme hizmeti veriyor. Bu sayede poliçe sahipleri zamanı ticaretini artırmaya, işlerini büyütmeye harcarken, alacak riski yönetim ve takibini Euler Hermes yapıyor. 

• Tahsilat yetkisini devralarak müşterilerini hukuki ve bürokratik işlemlerden kurtarıyor. Bunun için alıcıların hangi ülkede olduğu fark etmiyor.

• Müşterilerine sigorta güvencesi ile daha fazla satış yapabilme imkanı ile cirolarını artırma fırsatını sunuyor.


Teklif alabilmek için;

pazarlama@eulerhermes.com'a mail atabilir ya da Hızlı Ön Başvuru Formunu doldurabilirsiniz.

2) Kefalet Sigortası Nedir?

Uluslararası terminolojide "Bonding" olarak adlandırılan bu sigortacılık ürünü, bankacılık sisteminin sağladığı teminat mektuplarına muadil özelliktedir. Kefalet Sigortası sağlayan kuruluş (Sigorta Şirketi), borçlunun sözleşmeden ve/veya kanundan doğan yükümlülüğünü yerine getirmemesi riskine karşı alacaklıya/işverene ilgili sözleşme tutarının ödenmesi teminatını sağlıyor. Surety Bond ürünü Türkçe'ye "Kefalet Sigortası" olarak çevrildi, Şubat 2014’te Hazine Müsteşarlığı tarafından Kefalet Sigortası Genel Şartları ve Ekim 2014’te de 29136 sayılı Tebliğ resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe girdi. 

Şiketlerin iş ortakları, sözleşmelerden doğan yükümlülüklerin yerine getirilmesi sürecinde, karşı taraftan teminat talep edebiliyor. Euler Hermes tarafından sunulan Kefalet Sigortası, şirketlerin ulusal ve uluslararası pazarlardaki  iş ortaklarıyla kalıcı ve güvene dayalı bir iş ilişkisine başlaması için gereken güven ortamını sağlıyor. Kefalet Sigortası, ağırlıklı olarak inşaat, imalat, yapım-onarım, enerji ve alt yapı projelerinde kullanılıyor ancak hemen her sektörden talep geliyor.

Euler Hermes, uluslararası kefalet sigortası piyasasında 90 yılı aşkın tecrübesi ve bağımsız kuruluşlarca verilen yüksek kredi notu ile (S&P tarafından verilen "AA-") sektörün en tecrübeli oyuncuları arasında yer alıyor.

3) Ekonomik Araştırmalar Raporları 

Euler Hermes, müşterileriyle yerel ve global veriler ve raporları paylaşarak karar verme sürecinde onlara yardımcı oluyor. Ülke risk analizi, sektör risk analizi ve iflas analizi gibi konulara odaklanan, 40 milyon şirketin finansal bilgilerinin yer aldığı veri tabanı ve uzman ekibiyle Euler Hermes, ihracat ve ithalatın dünya çapında nabzını tutuyor. Euler Hermes’in sık sık Bloomberg TV, CNN, The Financial Times, The New York Times, The Wall Street Journal ve The Washington Post gibi dünyanın önde gelen yayınlarında da yer alan değerlendirmeleri yeni global ticaret rotalarından, öngörülen risk ve fırsatlara kadar ticaret yapanlara fayda sağlayacak pek çok güncel konuyu kapsıyor. 

Bültene üye olmak için;

http://www.eulerhermes.com.tr/tr/basvurular/Pages/bulten.aspx